Böngrytsmiddag och förberedelser inför scones-invation

Kvällen bjöd på en underbart god böngryta, med recept ifrån min absoulta favoritbloggerska.

Enda skilnaden jag gjorde, var att jag kryddade även med grönsaksbujong (pulver), hade i mer vatten (eller tja, vad vet jag - "en skvätt" kan kanske vara mycket), så att den blev mer "grytig" än vad bilden visade och att jag gjorde fyra portioner, då jag tänkte bjuda min vän som troligtvis kommer över på besök/övernattning för SCONES-bak till tea-partyt som anordnas av min klass på torsdag morgon (engelskalektion!). Recept och bilder på detta kan jag lova!

I kastrullen (jag ber om ursäkt för "o-fräscha" bilder, ingen bild är redigerad)
Jag åt grytan i en djup tallrik med egengroddade groddar
(mungbönor, solrosfrön och alfalfa)
Receptet hittar ni här: http://xveganx.blogg.se/2010/may/snabb-bonsas.html#comment.
Nu är det dax för sängen, känner jag!
Sov gott, allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0