Scones in the house!

Trots att dagen inte blev helt som tänkt, så blev den så himla lyckad och så himla bra.
Jag fick i mig en bra frukost, lektionerna i skolan har varit givande och väldigt sköna, och jag har dessutom bakat (inte) som vilken husfru som helst (en VEGANSK husfru!)!
Igår kväll, satt jag alltså uppe till klockan fyra, med känslan av panik hela tiden stigande.
Vad gjorde jag?
Jo, jag letade recept. Recept på nyttiga, annorlunda scones till klassens tea-party nu på torsdagmorgon...
Jag valde ut de recepten som tilltalade mig mest, sedan var det bara att byta ut och lägga till! ÅH, vad jag älskar att arbeta kreativt!
De fyra recepten på sconesens (haha!) dyker upp i ett nytt inlägg, imorgon!
Här bjuder jag på lite oredigerade bilder på baket och min kvällsmat idag (kvällsmaten blev den samma som igår):
Let's get busy!
Soltorkade tomater och gröna, kärnfria oliver... Misstänksamt.

Första satsen, skjuts in i ugnen!

Andra satsen + första = KLAR!

Spännande!

Några av de många resultaten!

Så här mycket blev det! (+ en till plåt som tillkom senare)

Middag + 1 nybakad scones (solros/lin/pumpa-frö på grahamsmjöl - otroligt mättande)

Recepten kommer alltså upp i morgon, antagligen, då jag lyckligtvis börjar bli trött redan!
/Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0