God morgon, världen

En morgonyr flicka väcktes i morse av väckarklockan som stod långt ifrån sängen för bästa resultat av vaknande.
Sen blev det en stor kopp Green Tea & Lemon, till uppvaket vid datorn, sökande efter smoothie-recept. Utan resultat.
Klockan hann bli för mycket, som vanligt, och i köket improviserades det ihop till en frukost/förmiddagsmellis/lunch-smoothie i väsk-format. Allt som allt körde jag ihop
Ungefär 1 liten apelsin
3/4 dl mango (både mangon och apelsinen hade legat i en liten förvaringslåda i kylskåpet, uppskurna, färdiga att ha till müsli/gröt/fil - dock rätt länge. Jag var alltså tvungen att ha detta som "bas" i min smoothie)
1 väldigt liten blodapelsin
1 grönt äpple
1 dl houngsmelon

Detta mixades alltså med stavmixer, och späddes sedan med kanske... 3 dl osötad havremjölk, och kryddades därefter med mina favoritkryddor: Ingefära och kanel
Och för att gör det aningen fiberrikare och för att få lite att tugga, så hade jag slutligen i
1 + 1/2 matskedar krossade linfrön, som jag skakade runt.


Ha en bra dag, allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0