Freak

Kontroll, begär, behov - inga behov. Kontroll. Begär. Drömmar. Mål. Verklighet, det man inte räknade med.

Jag vill göra alla nöjda. Jag vill inte att min farmor ska vara orolig. Jag vill inte få mamma att gråta. Jag vill inte behöva någons hjälp. Jag vill inte behöva förklara för folk. Jag vill inte bli missförstådd och utpekad. Jag vill inte behöva räkna, kolla, väga, mäta, och ändå få sådan ångest att måltiden trots all kontroll, blir svår att få ner.

Jag vill inte behöva mäta ångesten innan lunch, för att överväga om det är värt det, att följa med mina vänner när dom äter.
Jag vill inte behöva tänka. Jag vill släppas fri.

När går det för långt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0