-

Jag hatar blogg.se
Jag hade skrivit upp hela förbannade receptet. Och det försvann. Varför? Jo, jag hade blivit utloggad...........
Nu flyttar jag!
Ny adress kommer så fort sidan kommit upp!
För övrigt så har dagen varit helt kanon-underbar. åh.
vaknade upp hos honom. det första jag såg var hans stora bruna, leende ögon. Kan det bli bättre?
Nä.
Men det blev det!
Underbar müslifrukost, i en soldränkt lägenhet. Ljuset gör mig så galet harmonisk!
Sedan cykel till skolan. Skoldagen passerade - en vän fyllde år. Blev glad för honom, grattade, kramade hastigt, dansade lite i hans ära...
Cyklade från skolan, vidare mot psykologen (jag kommer inte ens på vad hon heter... eheeeh). Det var faktiskt trevligt hos henne! Hon är fin. Jag tycker om henne.
På hemvägen traskade jag förbi Thai-mat-stället, precis intill. Upptäckte att dom har TRE veganska rätter (om man läser efter lappen, sen ska jag ju kolla upp hur dom tillagar det, osv) - och då bara på hämt-menyn!
Aaawesome! (desstuom lät alla rätter su-uppe-ergouda!)
När jag väl landade hemma, så tänkte jag plugga. Men jag gjorde så mycket annat (som vanligt), att jag bara hann skriva upp några prio-uppgifter. Nåväl!
Istället, så portionerade jag upp storkokssoppan med de överblivna rotfrukterna ifrån Ung i Östersjön, i liter PÅSAR, och frös in! KANONbra ju!
Till middag kokade jag jasminris, hackade och torkade konserverad mini-majs (jag har faktiskt aldrig smakat färsk... Skäms lite). Gjorde en ... stekt... röra, på fem champinjoner, 2 små, finhackade morötter, en väldigt liten, finstrimlad del palsternacka, en grovriven rödbeta och tofu. Jag kryddade knappt, och det smakade vagt. Haha. Knas. Men jag serverade med mer rödbeta. Inlagd dock (true story, jag är svag för det, mm).
Blev helt stört, galet mätt. Blev klappad på (kärlek till min älskade mor). Tog ett bad.
Virade in mig i morgonrocken, med det nytvättade håret i en handduks (med snodd) turban, och firade lite kärlek med mamma och Toggy. Vi skålade för alla försälskade människor - bland annat oss sjävla! (min idé faktiskt)
Kvällen spenderades alltså framför TVn med familj, ett ytterst, ytterst litet glas vin och fantastiskt nog - mörk choklad, av två ganska fancy sorter: Marabu premium Pistage & någon snubbes (jag kommer verkligen inte på namnet) ekologiska Salted Almonds. MMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmm. shit vaod njutbarrrt.
Next: tradera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0